Weekend Den Haag

13 februari 2016 - Den Haag, Nederland

Het was een koud en nat Den Haag dat ons verwelkomde op zaterdagochtend. Eerste uitdaging: de inrit van de ondergrondse parking vinden. Na een paar tourkes rond het centraal station konden we ons parkeren en inchecken in Hampshire Hotel Babylon Den Haag, een hotel dat we selecteerden uit het boekje bij onze cadeaubon die we nog hadden liggen. Leve de Vivabox!

De receptioniste was zo overdreven enthousiast dat het zelfs lachwekkend werd, maar ze beloofde ons ‘een leuke kamer uit te zoeken’. Dat bleek er ééntje te zijn op de negende verdieping, met een heel groot raam en zicht op het groene Malieveld en de stad. Bij mooi weer zal dat uitzicht wellicht echt tot z’n recht komen, maar nu zagen wij voornamelijk grijze wolken en regendruppels.

Het Babylonhotel ligt in het New Babylon complex, een building met appartementen, shops, restaurants en kantoren. ‘A New City in the City’ zoals ze het zelf noemen. Vooral handig omdat wij ondertussen al een hongerke hadden en dus onmiddellijk iets konden eten. Na onze noedels van bij Sticky Rice, gingen we de stad in om te shoppen.

In de Korte Poten (ja, rare naam voor een straat!) vonden we vooral veel ‘hipster’ winkeltjes; vervolgens aan het Plein restaurants met terrasjes (zelfs in de regen zitten ze in Den Haag blijkbaar graag buiten), en in de Lange Poten en omliggende straten de grote ketens (Primark, H&M, Bijenkorf,…).

We hadden ’s avonds nergens gereserveerd (en dat in het Valentijnsweekend!) maar konden toch de voetjes onder tafel schuiven bij Millers. We kozen voor het Shared Dining Menu van vier gangen om samen te proeven en delen. Een meevaller! Elke gang bestond uit verschillende elementen en er zat altijd wel iets lekkers bij. Quinoa, steak tartare, zalm, coquilles, een lekker stukje vlees. En om af te sluiten een dessertbordje met onder andere bavarois, sorbet en rode vruchten.

Een hele dag shoppen en eten, een mens wordt daar moe van. Dus na het etentje gingen we terug naar onze "room with a view".

Zondag was zo mogelijk nog slechter weer dan zaterdag! Gelukkig konden we in het hotel tot 12u00 ontbijten (pluspunt voor uitslapers zoals wij), dus we moesten nog niet dadelijk de koude en regen trotseren. In de namiddag gingen we toch nog wat shoppen.

Eindconclusie: Den Haag is een gezellige stad om te winkelen en het hotel waar wij verbleven is echt ideaal gelegen. Alleen jammer van het superslechte weer!