Shrektacular!

22 juli 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vertrekken naar Londen, da's leuk, maar ook steevast heel vroeg opstaan. Om 05:15 liep de wekker af, en een uur later waren we onderweg naar Brussel-Zuid. Met de auto, want de laatste 3 keet problemen gehad met de trein, en dat risico wilden we nu niet nemen.

In de Eurostar vertrekhal hadden we nog tijd voor een klein ontbijtje, en dan konden we inchecken. De 2 uur naar Londen vlogen voorbij. In de Eurostar konden we onze 2 extra Oyster cards voor de metro al aankopen, zodat we dadelijk met de ondergrondse van King's Cross naar Westminster konden. Viel onze metro trein toch wel niet in panne zeker?! Een defect met de deuren blijkbaar, maat gelukkig stond er 2 minuten later al een nieuwe trein.

We waren nog net iets te vroeg bij het hotel om te kunnen inchecken, maar onze bagage konden we wel al achterlaten. Eerst snel een portie noedels eten (ja, met stokjes!) en daarna ging het richting Big Ben, Westminster Abbey en Buckingham Palace. R had het zich vooral allemaal GROTER voorgesteld, en S vond het toch wel veel stappen en keek vooral uit naar Shrek's Adventure.

Om 15:00 konden we eindelijk aan boord van de bus met bestemming Far Far Away. Aan het stuur: Donkey! Het was een indrukwekkende 3D-ride die ons in Shrek's moeras deed belanden. Achternagezeten door de heksen van Repelsteeltje, moesten we Shrek zien te vinden, die ons de weg terug uit het moeras zou kunnen wijzen. Het interactieve parcours met op elle locatie een nieuwe acteur en 3D animaties zit zeer knap in elkaar, maar het verhaal is soms wel moeilijk te volgen voor wie geen Engels begrijpt. Ik probeerde in grote lijnen dus te vertalen voor S. Aan het einde konden we ons persoonlijke sprookjesboek kopen, met de foto's die onderweg werden gemaakt. Niet goedkoop, maar wel heel erg mooi gedaan en zeker een veel mooier aandenken dan de traditionele digitale print van een doorsnee pretpark.

Terug uit het moeras en weer in het 'gewone' Londen vlakbij de London Eye, was het tijd om te gaan inchecken in het Premier Inn County Hall. S wilde nu eindelijk onze kamer wel eens zien, en iedereen had ondertussen ook nood aan een korte break. Onze kamer kreeg meteen two thumbs up: basic qua inrichting, maar wat een ruimte! Met 2 dubbele bedden in de kamer, is er zelfs nog genoeg plaats om een Weense wals te dansen...

De dag afsluiten deden we in Jamie's Italian aan Piccadilly Circus. Op het menu: gedeelde antipasti (vleesplankje, artisanaal broodassortiment en bruschetta met ricotta en tomaat); lamskoteletten voor mij, spicy chicken voor R, steak met frietjes voor S en meatball spaghetti voor A, en dan nog verrukkelijke dessertjes...

S was ondertussen zo moe dat we na het eten rechtstreeks terug naar onze hotelkamer gingen. Tower Bridge zal moeten wachten tot morgen; na ons bezoek aan het National History Museum.

Nu eerst de vermoeide voetjes een nachtje rust gunnen!

1. Els:
    23 juli 2015
    Wat leuk om te lezen!!! Mmmmm.. lamskoteletjes Kathleen, mmm... Fijn dat R en S dat ook kunnen beleven. Hopelijk houden de voetjes het nog lang vol! Tot schijfs/lees.