New York - dag 2

22 september 2015 - New York, New York, Verenigde Staten

Ik werd wakker met het idee dat we tot de middag hadden geslapen, maar in werkelijkheid was het nog maar 5:30. Jetlag is wel handig om het blogverslag van de vorige dag te schrijven...!

Voor ontbijt stopten we bij Café 28. Ze hebben daar zowat alles wat je kan verzinnen. Van ontbijt tot warm en koud buffet, sushi, salades, Mexicaans,... maar wij hielden het toch maar bij ontbijtkoeken.

We namen de metro richting downtown en daar de (gratis!) ferry naar Staten Island. Prachtig zicht op het Vrijheidsbeeld en de skyline van Manhattan! In de wijk Staten Island zelf is niet veel te beleven, maar wij gingen er met zicht op de skyscrapers een 'fresh lobster roll' eten voor we de boot terug namen.

Daarna via Wallstreet in het financiële district naar Ground Zero. De twee vijvers waar de WTC torens stonden, deden ons toch even stil worden.

Dan verder naar Brooklyn Bridge; helemaal naar de overkant gewandeld en van daar met de metro naar Times Square. Heel druk, veel volk en overal reclamebillboards en promotors die je de theaters of restaurants willen binnen lokken. Wij kochten tickets voor een stand up comedy show. Na een echte New Yorkse burger bij Shake Shack gingen we op zoek naar het theater. We waren daar met 15, maar het personeel deed ons toch aanschuiven, wees plaatsen etc! Ze maken hier echt van alles 'a big deal', zelfs al stelt het niks voor! Meestal is er ook meer personeel dan gasten. De zin "If you can make it there, you can make it anywhere" zou beter worden "..., you can make it in Greece, possibly." Want bij ons in België zou je de jobs die hier door 5 man gebeuren gewoon alleen moeten doen.

De stand up comedians waren gelukkig nog best ok. Op Times Square doken we terug de metro in richting hotel; maar ik denk dat Anja nog weken nachtmerries gaat hebben van de ratten die over de metro sporen liepen! Piep!

1. Nele:
    24 september 2015
    Ik zie jullie daar al staan, met 15 in de rij, al wachtend om een plaats aangewezen te krijgen... Verbaasde blik en rollende ogen, haha!