New York - dag 3 (Central Park)

23 september 2015 - New York, New York, Verenigde Staten

Die jetlag is best handig: ik ben telkens rond 6u al wakker, dus het is hier geen probleem om de dag vroeg te starten en dus veel te doen! We krijgen zelfs meer gezien dan ik eerst had verwacht. Alleen last van keuzestress: waar gaan we hierna naartoe?! :-)

Na een ontbijtje bij Le Pain Quotidien, namen we de metro naar Grand Central station. Weer zo'n iconische hal die je kent uit de films. Daarna wandelden we via de Chrysler Building (met voorsprong mijn favoriete skyscraper in deze stad) naar de New York Public Library. Je weet wel: waar Carrie normaal met Mr Big zou trouwen. Alleen hadden wij ook nog boeken verwacht in een bibliotheek! Niet dus...

Next stop: Central Park. Aan de ingang bij één van de kraampjes zo'n echte NY-hotdog gekocht en dan een beetje in het gras gaan liggen. We hebben het echt wel getroffen met het weer. Deze namiddag was het zelfs echt heet in de zo'n!

Met een wafel van Wafels & Dinges (inclusief ijscreme en aardbeien) achter de kiezen, gingen we richting Empire State Building. We hadden de skyline maandag al gezien in het donker, dus nu wilden we het ook wel eens overdag zien! En de Empire State is toch het symbool van NY, dus dat konden we niet overslaan.

Winkelketen Macy's daarentegen hebben wij gewoon als sanitaire stop gebruikt. Tussen werkelijk alle deuren van elk toilet dat je hier tegenkomt, zit nochtans zo'n brede spleet dat je de mensen aan de overkant gewoon ziet zitten... Privacy..., wat is dat? :-)

Vanavond zijn we eens gaan kijken in Little Italy en China Town. Minder gezellig dan wij ons hadden voorgesteld, maar we hebben wel een tof restaurant gevonden. Brown butter gnocchi with braised lamb, Mmmmm!

Op naar dag 4!

1. Nele:
    24 september 2015
    Ik hoor het al, jullie komen daar zeker niet om van de honger ;-)!
  2. Els:
    24 september 2015
    Ja, Mmmmm... Er brandt een vraag op mijn lippen... Heb je the Empire State Building ook geknuffeld??? :-)