Lourdes (dag 1)

28 augustus 2015 - Lourdes, Frankrijk

Om 11u00 vanochtend vertrokken we richting luchthaven. We moesten goed op tijd zijn omdat we niet wisten wat te verwachten van de speciale assistentie voor oma met de rolstoel. Maar dat ging allemaal vlotjes en we kregen zelfs overal voorrang.

Rond 14u30 gingen we dan de lucht in voor de korte vlucht naar Lourdes, waar we om 16u00 al aan de grond stonden. 30 graden hier!

Een taxi bracht ons naar Hotel Helgon. De rit van de luchthaven tot hier duurde maar 15 minuten. De kamer is in ieder geval even mooi als op de foto, dus tot nu toe lijkt het een goeie keuze!

Vanavond een hapje gaan eten (lamskoteletten, mmmm) en wat winkeltjes gekeken. Ik wist niet niet dat je zoveel soorten kaarsen kon bedenken!!! :-) Rond acht uur waren we net bij de ingang van het heiligdom en zagen we iedereen toestromen voor de kaarsjes processie. Dan maar ineens meestappen? Why not, we waren nu toch al ter plaatse. Kaarsen gekocht en hup... al was het brandend houden van de kaars zonder het papieren kapje in de fik te steken toch niet zo gemakkelijk!

De klim bergop terug naar het hotel was wel redelijk straf als je een rolstoel omhoog moet duwen, dus nu gaan we de beentjes maar even laten rusten.

A demain!

1. Nele:
    29 augustus 2015
    Overal voorrang...Misschien voortaan uw oma altijd meenemen ;-) Nog veel plezier op jullie reis!
  2. Els:
    29 augustus 2015
    Nele schrijft wat ook ik dacht, haha. Die kaarsen, inderdaad, ... en de paternosters :-) Geniet er maar van met je mama en oma. Onbetaalbare herinneringen voor later.