Londen met de mama's

20 juli 2016 - Sint-Truiden, België

Twee weken geleden namen we onze mama's - die dit jaar allebei 60 werden/worden - mee naar Londen. Een cadeau voor wie alles al heeft! :-) Aangezien het voor één van hen de allereerste keer was in de Britse hoofdstad, stonden de toeristische klassiekers op onze planning.

We hadden een overnachting geboekt in Arbor Hyde Park, een klein, elegant hotel in een gerestaureerd 19e-eeuws herenhuis. De buurt vol statige Victoriaanse witte huizen was rustig en vlakbij een metrohalte. We kregen bovendien een upgrade naar een superior kamer, dus ons verblijf was meteen goed gestart!

Op dag 1 namen we de metro naar Tower Bridge en van daaruit een CityCruises sightseeing bootje tot aan Westminster Pier. Een uitstekende manier om meteen een aantal iconische gebouwen te zien en de skyline van Londen te bewonderen vanop het water. Tower Bridge, Tower of London, The Shard, St Pauls, London Eye, Big Ben,... alle highlights tijdens een ontspannend tochtje op de Thames.

Na een sneller opfrisbeurt in het hotel, namen we de taxi (om de voetjes een beetje te sparen) naar het theaterdistrict. We zochten in de buurt van het theater naar een restaurantje en kwamen terecht bij Rustiko. Mijn risotto bleek een zeer goeie keuze en ook de pizza, vis en pasta vielen bij de tafelgenoten in de smaak.

Na het eten was het tijd voor Aladdin. De musical is relatief nieuw in Londen, dus we wisten nog niet echt wat we ervan moesten verwachten. Maar wat een aangename verrassing! Humor, spektakel, prachtige kostumes en décor,... zeker een aanrader!

Dag 2 begon tussen de sterren en celebrities bij Madame Tussauds; een klassieker in Londen die toch altijd leuk blijft. Vervolgens gingen we nog even shoppen in Oxford Street en Regent Street. Afsluiten deden we in een echte Engelse pub - The Swan - met hamburgers en een jacked potatoe. En toen was het alweer tijd om terug naar St Pancras International te gaan om de Eurostar terug naar Brussel te nemen!

See you next time, London!

1. Els:
    20 juli 2016