3 dagen Londen: zondag, the one with Jamie & all the shopping

22 november 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Citytrippen is vermoeiend, dus wij vinden dat een beetje uitslapen geen kwaad kan. Daarom boeken we ook zelden een hotel met ontbijt. We willen niet gebonden zijn aan de uren waarop je aan het buffet moet zijn om te eten. In een stad als Londen is meestal trouwens ook genoeg lekkers te vinden buiten het hotel.

We maakten ons rustig klaar en gingen met de metro richting Oxford Street. Ondertussen was het al bijna middag, dus beslisten we maar ineens te gaan lunchen. In The Slug & Lettuce, een restaurantje in een zijstraat van Oxford Street waar we in de zomer ook al eens waren geweest. Deze keer viel het wat tegen: de verwarming deed het niet en dus werd het na een tijdje stilzitten wel echt koud. Het was er ook heel druk en de bediening kon duidelijk niet volgen, dus we moesten redelijk lang wachten. Toen het eten eindelijk kwam, viel er dan ook nog een kommetje koolsalade van het bord, op A. haar jas!!! Geen goed begin van de dag. Volgende keer toch maar eens uitkijken naar een andere plaats om te lunchen, alhoewel het eten op zich er best wel lekker is.

We lieten het niet aan ons hart komen en gingen richting Hamleys, hét speelgoedparadijs in Londen. Sinterklaas en de Kerstman moesten nog wat bestellingen in orde maken! En ook de Disney Store konden we niet overslaan. Verder was het vooral zoeken naar feestoutfits. Als je vrienden hebt die grote verjaardagsfeesten plannen, is Londen echt wel the place to be.  In de grote winkelketens als Debenhams en Selfridges waren massa’s cocktailjurken en lange avondjurken te vinden. Alleen jammer dat die mij ofwel niet pasten, ofwel to-taal niet stonden. Zo’n lang kleed? Bij mij blijkbaar ongeveer even elegant als het regenbookjurkje voor Suzan uit K3 zoekt K3!

’s Avonds beslisten we om naar één van onze favoriete plaatsen in Londen te gaan om te eten: Jamie’s Italian in Covent Garden. Je kan er reserveren, maar er worden ook altijd tafels vrijgehouden voor mensen die zo binnenwandelen (zoals wij dus). We moesten ongeveer 20 minuutjes wachten voor we aan tafel konden gaan, maar konden ondertussen al een aperitief bestellen aan de bar en alvast de kaart bekijken. We begonnen met de antipasti ‘Ultimate Plank’, gevuld met charcuterie, kazen en groenten. Daarna kozen we voor een lekkere pasta. Dessert kon er jammer genoeg niet meer bij, alhoewel de ‘Epic Brownie’ of de ‘Molten Chocolate Praline Pudding with salted caramel ice cream’ toch echt wel héél verleidelijk klonken. Volgende keer dan maar? ;-)