Adventure ahead

15 juli 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Door de jetlag waren we vroeg wakker en beslisten we om een stukje over Ocean Drive te wandelen. Ons hotel had geen ontbijtbuffet, maar in de lobby konden we wel wat fruitsap en cereal bars nemen.

Het weer in Miami was om 9u 's ochtends al tropisch zwoel. Na 30 minuten wandelen plakten onze kleren aan onze huid van het zweet. Sommigen leken daar geen last van te hebben. De spierbundels die op het strand aan het fitnessen waren bijvoorbeeld, of de sportievelingen die ons op rollerblades of skateboards voorbijflitsten.

We lieten een taxi bellen om ons naar de haven van Miami te brengen. Al vanop het viaduct zagen we ons schip de MSC Divina liggen. Indrukwekkend! Aan de terminal was het chaotisch, met alle taxi's die af en aan reden, een massa mensen die door elkaar liepen en de kruiers die bagage op karren gooiden en daarna luid om een fooi vroegen.

Eens in de terminal was het rustiger. We gingen door de controle en kregen bij het inchecken onze cruisecard. Daarna mochten we eindelijk aan boord van het gigantische schip. Waar we onmiddellijk in de juiste richting naar het buffet werden gewezen!

We moesten nog wachten tot in de namiddag voor we in onze kajuit mochten en onze koffers daar ook werden afgeleverd. We hadden dus tijd om het schip wat te verkennen. Het zicht op Miami vanop de hoogste dekken was adembenemend. En de ruimtes in het schip zelf waren ook stuk voor stuk schitterend.

Normaal gezien moesten we om 18u00 naar het avondeten in het Villa Rossa restaurant, maar dan zouden we misschien de afvaart uit Miami missen. Dus gingen we in het buffetrestaurant eten en stonden we om 19u00 aan de railing te kijken toen de MSC Divina bij zonsondergang langzaam de haven verliet. Vervolgens zagen we South Beach in de verte verdwijnen tot we alleen nog water rondom ons zagen.